Contractul individual de muncă
- Asistență și întocmirea documentației pentru încheierea / derularea / modificarea / suspendarea / încetarea contractului individual de muncă; asistarea proceselor de concediere individuală; asistarea proceselor de concediere colectivă; asistarea proceselor de șomaj tehnic;
- Asistență și întocmirea documentației pentru disciplina muncii; specificul și condițiile răspunderii disciplinare;
- Asistență și întocmire a unor clauze specifice sau atipice contractului individual de muncă;
- Redactarea Regulamentului Intern;
- Salarizare și administrare de personal.
Contractul colectiv de muncă (CCM)
- Asistență, mediere și întocmire a documentelor în procesul de negociere colectivă;
- Redactarea și înregistrarea Contractului Colectiv de Muncă;
- Redactarea și înregistrarea Acordurilor colective;
- Dialog social cu sindicate și / sau reprezentanții salariaților;
- Participare şi reprezentarea clientului în negocieri de afaceri sau cu partenerul social (negocierea contractului colectiv de muncă sau în situaţie de conflict, inclusiv stabilirea tacticilor de negociere în funcţie de punctele de interes la care se doreşte a se ajunge);
- Interpretarea practică a textelor de lege cu incidenţă în activitatea desfăşurată de client (inclusiv prezentarea unor simulaţii de caz);
- Înțelegerea și aplicarea cerințelor de legislația muncii la specificitățile industriilor și oferirea unor soluții oportune;
- Reorganizarea funcției de resurse umane în industrii diverse: producție / FMCG / banking / oil&gas / aviație / retail;
- Consiliere de resurse umane și legislația muncii în organizație privind restructurarea de personal, concedieri colective / individuale / centralizare de activități;
- Diagnostic de caz (analiza unor situaţii de fapt şi stabilirea şanselor cu privire la o soluţie sau alta).
Consultanță administrare de personal
- Întocmirea contractelor individuale de muncă conform parametrilor stabiliți de client (definirea unor clauze specifice);
- Întocmirea, actualizarea și transmiterea Registrului General de Evidență a Salariaților - ReGES/REVISAL;
- Înregistrarea contractelor individuale de muncă la Inspectoratul Teritorial de Muncă prin sistemul ReGES/REVISAL;
- Întocmirea și înregistrarea actelor adiționale de modificare a contractelor individuale de muncă la Inspectoratul Teritorial de Muncă prin sistemul ReGES/REVISAL;
- Întocmirea deciziilor de încetare/suspendare a activității și înregistrarea acestora la Inspectoratul Teritorial de Muncă prin sistemul ReGES/REVISAL;
- Menținerea la zi a tuturor datelor de evidență a salariaților și a datelor de evidență a muncii;
- Întocmirea adeverințelor de vechime, adeverințelor de salariat, adeverințelor de venit, adeverințe privind deducerile personale, adeverințe privind stagiul de cotizare și orice alte adeverințe solicitate de către angajați;
- Întocmirea notelor de lichidare;
- Întocmirea documentelor necesare pentru constituirea dosarului de pensionare pentru limita de vârstă;
- Auditul periodic al dosarelor de personal;
- Întocmirea documentației privind cercetarea disciplinară prealabilă;
- Întocmirea unor rapoarte specifice de tip balance-scorecard (fluctuație, absenteism, senioritate, etc.).
Consultanță legislația muncii pentru viitori salariați, salariați sau foști salariați
- Consultanță și supervizare în procesul de negociere a ofertei salariale / de lucru, precum și în procesul de semnare a contractului individual de muncă;
- Consultanță și supervizare pe perioada de derulare a contractului individual de muncă:
- Semnare acte adiționale modificatoare de drepturi;
- Consiliere pentru formularea răspunsurilor la notificări primite din partea angajatorului;
- Consiliere pentru formularea solicitărilor de acordare a unor drepturi cuvenite și neachitate ce deriva din legi sau contracte opozabile;
- Asistență în procesul de cercetare disciplinară prealabilă;
- Asistență în procesul de desființare a postului ocupat;
- Asistență în procesul de modificare a funcției / salariului ca urmare a reorganizării activității;
- Asistență în procesul de contestare a unei decizii de sancționare;
- Asistență în procesul de contestare a unei decizii de concediere nelegală;
- Asistență în procesul de evaluare a obiectivelor de performanță;
- Diagnostic de caz (analiza unor situaţii de fapt şi stabilirea şanselor cu privire la o soluţie sau alta).